Listopad 2015

Rozjíždí se další z resuscitovaných projektů, a to Sbírka.

30. listopadu 2015 v 7:00 | VendyW |  projekt sbírka

Jak se nám pomalu a jistě blíží vánoce,
budou všem třem projektům které spravuji
(Téma měsíce, Sbírka, Rychlovka) vládnout vánoční
témata. Ale nejdřív co je vlastně Sbírka. Je to
věc, kterou vymyslela pro klub Signorina Lily a já ho po jejím odstoupení
přebrala. O tom co to je se píše v tomto článku. Doporučuji si
pravidla dobře přečíst, aby jste tak byli všichni v obraze.
Pro začátek stejně jak měla Lily v úmyslu
bude Sbírka vyhlašovaná jednou za dva měsíce,
a pokud se ukáže že je o ní zájem může se z ní stát
akce každoměsíční. Jako téma prvního
obnoveného sbírání jsem vybrala Vánoční stromy.
Myslím že o ně nebude nouze, ať už na náměstích,
návsích, zahrádkách či domácnostech. Mohou mít různé
podoby a je plně ve vaší kompetenci co nasbíráte. Jen v tomto tématu
nebude platit pravidlo archivního snímku, protože v tomto
případě to není nutné.
Takže sbíráme ....

" VÁNOČNÍ STROMY "


Termín: 1.12. 2015 - 1.1. 2016
e- mail: fotografia-klub@seznam.cz (předmět Sbírka)
Uveďte jméno, přezdívku a blog

Rychlovka napodruhé .....

25. listopadu 2015 v 16:32 | VendyW |  Rychlovka

Takže na druhý pokus se dáme do
Rychlovky a dávám vědět o něco dřív. Myslím, že s vybraným tématem by nikdo
neměl mít tentokrát žádný problém co se týče vymýšlení,
realizace či absence připomenutí se ! Pokuste se ale pořídit
snímky trochu neotřelé, podívat se na tohle téma jinak...
Tématem totiž bude ......

" MIKULÁŠ "

Fotíme: 5.12.2015
Počet fotek: 3
Datum a místo kde byly fotky nafoceny
Zasílat: Od 6.12 - 9.12.2015
Kam: fotografia-klub@seznam.cz (předmět Rychlovka)
Uvést přezdívku a blog.
A jako každá z Rychlovek je i tato pro nečleny!
Takže hurá do toho a fotíme a posíláme.....



ALPHABET - zadání (R)

22. listopadu 2015 v 18:00 | Mike |  projekt alphabet



Nové zadání našeho písmenkového projektu. Vypadá to, že jsme se dostali do té části abecedy, kde je jednodušších písmenek poskrovnu. Na minulé velmi těžké "Q" teď navazujeme podobně obtížným "R". Mě osobně tedy na tohle písmeno nic nenapadá, ale Vy určitě budete opět šikovnější a důvtipnější, než já. ;)

Písmenko: R
Kam posílat?: Na e-mail fotografia-klub@seznam.cz (nezapomeňte uvést svou přezdívku, případně i adresu blogu)
Do kdy posílat?: do půlnoci 17. 12. 2015
Pro koho je projekt určený?: Jen pro členy klubu!
Maximální počet fotek: 3

Tento projekt je dlouhodobý a měli bychom se propracovat až k Z, tak snad se nám to podaří. ;)

Vývoj a cesta

20. listopadu 2015 v 10:41 | Lenacia |  rady a nápady
Jak dobře fotit. Tak o tom si buďto můžete za velké peníze koupit brožury a knihy (přičemž, věřte mi, za to stojí z celé té fototématické literatury jen tři knihy, z čehož dvě jsou zdarma na vlastním internetovém serveru), a nebo jsou to měsíce a roky práce, zbírání techniky, zkušeností a toho 'správného oka'.
Jsem Lenka Smetanová, je mi 21 let, vystudovala jsem obor Užitá fotogafie a média, fotím od svých 7 let, a velká část fotokomunity mě zná pod jménem Lenacia. Věnuji se umělecké fotografii a fotodokumentaci. Ráda bych si s vámi dneska popovídala o svém fotografickém vývoji, a dala vám několik dobře mířených rad pro vaši fotogafickou cestu.
Lenacia PHOTOGRAPHY: Vývoj a cesta

ALPHABET - Q

18. listopadu 2015 v 12:00 | Mike |  projekt alphabet
Po měsíci je tu opět náš znovuobnovený projekt ALPHABET. Je poznat, že jsme se dostali do oblasti těžších písmenek, od "káčka" bylo asi jediným opravdu lehčím písmenem "O". Dnešní písmenko má sice jen o jednu čárku více, než óčko, ale to z něj rozhodně nedělá lehké písmenko k nalezení. Přesto dnes můžete vybírat hned ze sedmi snímků...jdeme na to!

První Rychlovka a zároveň první fiasko .....

15. listopadu 2015 v 9:35 | VendyW |  soutěže


Musím říct, že jsem sice nečekala že by
se tady nějak pružně reagovalo na nový projekt,
ale že na něj zareagují jen dva lidé, z toho já jako správce
a pak už jen jedna členka, tak to mne tedy hluboce zklamalo.
Obzvlášť po tom, kdy jsem si četla mejly členů klubu v nichž
byli správci ujišťování o tom že samozřejmě chtějí zůstat v klubu
a jak se budou aktivně zapojovat do jeho provozu, přispívat do
projektů a soutěží co jim budou síly stačit. Jenže je vidět že jim brzy
síly, a hlavně odhodlání došly ..... jako noví správci se snažíme
dění v klubu zas trochu rozpohybovat, zvlášť po dlouhé době
určité stagnace, jenže jak je vidět zatímco nám správcům
to jde, členům nikolvěk. Ani systém bodování, od kterého
si původní správci tolik slibovali nedonutil nikoho ze
členů nějak zareagovat. Byť třeba i jen komentářem
k nové akci Rychlovek. Očekávala bych že
alespoň nováčci se budou snažit ukázat
že jsou členy oprávněně, že jsou
schopní udělat víc než si jen lípnout do menu blogu
ikonku klubu a tu hrdě vystavovat ..... No nic, vezmeme tenhle první
pokus jako nulté kolo, jako něco co se ještě trochu musí vyléčit z dětských
nemocí a budu doufat že příští Rychlovky si všimne víc lidí a zapojí se do jejího
průběhu, obzvlášť když Rychlovky budou otevřené i nečlenům.

A kdo tedy poslal, i když trochu mimo pravidlo něco co
se (ne)vztahuje ke dni 11.11. tedy ke sv.Martinu?

MARIJAKES

Ahoj. Možná se těšíš na martinskou fotku a já zklamala. Měla jsem plán, jak si koupím svatomartinské, vždycky ho u nás měli, a nafotím si zátišíčko s vínkem a pohovím si po dni deštivém, dni lítání po bankách s mamkou. Svatomartinské neměli. Prý mají svatovavřinecké. Sv. Vavřinec se slaví v létě. :( Sníh se nekonal, nebude ani zajímavá fotka. Až dneska jsem při nákupu koupila svůj oblíbený sníh. Ten jsem schopná sežrat najednou. A tak jsem si nafotila tento sníh, když sv. Martin žádný nepřivezl. Sice jsem fotila dneska, takže moje mlsání zařazeno nebude, ale nevadí.



VENDYW
worlddandie.blog.cz

Květiny co kvetou a na sv. Martina by rozhodně kvést neměly.
Foceno na mé zahradě v místě mého bydliště Rybník v Pardubickém kraji
11.11.2015

Rozrazil klasnatý


A trochu nemocná Violka vonná


P.S. Zatím stejný přístup jaký byl k Rychlovce zaznamenávám i u Téma měsíce.
Jediný přihlášený příspěvek a taky od správce. Tak nezapomeňte, foťte a
posílejte .....

Třetí kolo Rainbow - Zeleno-žlutá

14. listopadu 2015 v 19:00 | Iris |  projekt rainbow
Ti, kteří jsou tu delší dobu, vědí o co jde, pro některé, a to Vás asi bude většina, to bude novinka. Po více než roce znovu otevřeme projekt Rainbow, tedy barvy, kterých není nikdy dost a které jsou všude okolo nás a tentokrát to nebude jen jedna barva, ale občas taky objekty dvoubarevné.

A o co vlastně jde?
Jedná se o měsíční projekt. Na začátku bude vyhlášena jedna barva (nebo kombice dvou barev) a vy pak máte celý měsíc na to, abyste vyfotili fotografii, která ji nejvíce vystihuje. Během měsíce může každý člen zaslat až 3 fotografie na danou barvu. Po měsící barvu stopnu a všechny došlé výtvory zveřejním v jednom článku společně s anketou, kde můžete zvolit nejzdařilejší snímek.

Téma: Zeleno-žlutá
kam posílat: na e-mail fotografia-klub@seznam.cz
(nezapomeňte uvést svou přezdívku a adresu blogu)
do kdy posílat: do 13.12.2015 do 09:00

Pravidla:
- fotografie nesmí být použité v projektu dvakrát, takže nezasílejte fotografie, které už byly v minulém kole
- ideální by bylo neposílat fotografie starší než z ledna 2015
- projekt je určen pouze pro členy klubu (nebo pro ty, kteří podali přihlášku a čekají)
- každý smí poslat max. 3 fotografie
- zákaz černobílých fotografií (logicky :D)
- zákaz barevných úprav
- pokud možno nevkládejte podpis (ale nezakazuji to)

A ještě ve stručnosti něco o mně
Jmenuji se Martina, jsem tu pod přezdívkou Iris a řadím se taktéž mezi nové správce. Najdete mě na adrese iris-woman.blog.cz
Blogovat jsem začala v červnu 2010, na svém blogu publikuji hlavně své fotografie, je to můj velký koníček, ale občas přidám i něco ze života.
Zde v klubu budu mít na starosti projekt Rainbow.

O fotoaparátech obecně

10. listopadu 2015 v 18:00 | Martin Soural |  technika
Zdravím, jmenuji se Martin Soural a jsem novým správcem rubriky "Technika". Studuji a zároveň spolupracuji s Centrem FotoŠkoda jako recenzent vybavení. Současně publikuji na svém blogu mikroskopy.blog.cz. Fotografická technika je mi velkou zálibou, stejně jako fotografie samotná. Hodně se soustředím na techniku Canonu, ale ostatní značky mi taky nejsou cizí. Rád poradím při výběru fotoaparátu či objektivu, moje zkušenosti s technikou jsou zde. Budu se snažit tvořit články, které budou srozumitelné i začátečníkům.

Vezmu tuto tématiku od začátku:
Fotografie znamená z překladu "kreslení světlem", což je fakt, kterým asi nikoho nepřekvapím. Ale od toho se vše odvíjí, fotografie je jenom o světle; je důležité si uvědomit, že čím lepší technika, tím lépe se se světlem pracuje, ovšem není to hlavní podmínka. Proto je důležité jak fotíte, než čím fotíte.
To jsem jenom chtěl poznamenat na úvod. Fotografie by neměla být honbou za lepším, dražším a větším fotoaparátem, jak nás k tomu "nutí" reklamní nátlak.
Každá fotografie musí být pořízena na nějaké médium, dříve to byl celuloidový film (historické záležitosti jako daguerrotypie a jiné techniky, které se dnes používají velmi zřídka záměrně vynechávám) a dnes to jsou digitální snímače. Obecně o analogové fotografii nebudu psát, i když je to věc velmi zajímavá a má svoje nenapodobitelné kouzlo.
Digitální fotaparáty dnes můžeme rozdělit do 5 skupin:
Fotoaparáty v mobilu: Tak to je kategorie, která má opravdu spoustu nevýhod. Jediné plus je ve velikosti a nenápadnosti. V této kategorii zřejmě vítezí Iphony, ale je těžké to rozsoudit.
Kompakty a ultrazoomy: Kategorie pro začátečníky, opět je velké plus kompaktnost přístroje, mají větší snímač než mobily a u ultrazoomů je možné si přiblížit i velmi vzdálený objekt. Ideální pro lidi, kteří chtejí mít "trochu lepší fotky", u nichž si můžou nastavit pár parametrů a nechtějí tahat (a utrácet) velkou zrcadlovku.
CSC fotoaparáty: Sem patří přístroje, které se někdy nazývají "bezzrcadlovky". Jedná se o fotoaparáty, které mají možnost výměny objektivu a většinou mají větší snímače. Dokonce Sony dělá některé snímače o velikosti filmového políčka, tedy fullframe. Tyto stroje mají nespornou výhodou ve velikosti a zachování kvality snímku, v mnoha situacích mohou nahradit zrcadlovky, např. ve focení reportáží, portrétů a podobných disciplínách.
Zrcadlovky: Dobrá volba pro profesionální a pokročilé fotografy. Dodnes se jedná o skvělé přístroje, je velká nabídka a skoro všechny nabízí dobré výstupy. Mají velké snímače, nejčastěji APS-C a fullframe. Lepší modely jsou dobře utěsněné proti vodě, prachu a mají kovové tělo. Dnes už jsou běžné rozlišení 16Mpx a výše. Jejich nevýhoda spočívá ve velikosti, ceně a hmotnosti. Většina váží tak do 1kg a stojí zhruba od 10 000,- do 180 000,- Kč. Všechny mají výměnné objektivy a umožňují plně manuální kontrolu nad expozicí. Stejně tak se příjemně ovládají a nabízí opravdu hodně prostoru pro kreativitu. Kromě CSC fotoaparátů je to jediná volba, jak fotit s velmi dobrými výstupy a nezruinovat si rozpočet středoformátovými přístroji.
Středoformátové přístroje: Kategorie pro profesionální fotografy, jejich ceny jsou často nad půl milionu korun. Jsou poměrně velké, ale nabízí jednu úžasnou věc - obrovský snímač, díky kterému není problém nafotit fotografii na billboardy a jiné velkoformátové tisky. Mají velký dynamický rozsah a rozlišení 30Mpx a výše. Legendárním výrobcem těchto strojů je firma Hasselblad. Pro amatérské použití nemají tyto stroje moc velký smysl.

Samozřejmě tento pohled nelze brát jako jediný správný, ale je dostatečně srozumitelný. V dalších článcích bych se s Vámi rád dostal hlouběji do problematiky fotografické techniky, myslím si, že to bude zajímavá výprava.

Co je Rychlovka .....

8. listopadu 2015 v 10:01 | VendyW

Ahoj, zdravím všechny členy Fotografia klubu a jako
nový správce projektů Téma měsíce a Sbírka vám všem chci představit jeden
zbrusu nový pod mým velením s názvem Rychlovka. O co půjde .....
Půjde také o focení na dané téma, ale nebude na něj celý měsíc
nýbrž den. Jeden den kdy nafotíte cokoliv, co se k tomu danému
tématu váže. Na tenhle projektík to ale bude chtít dost sledovat
stránky klubu, protože se bude vyhlašovat nepravidelně.
A jak by to mělo fungovat v praxi? Dejme tomu,
že se bude dít něco s měsícem. Povětšinou média nezapomenou
o něčem takovém informovat v předstihu a tak já vyhlásím rychlovku s názvem Úplněk
a časové rozmezí dvou tří dnů, které budete mít na nafocení.
Počet fotek bude oznámený vždy při vyhlášení začátku Rychlovky.
No a vy mi pak během dalších tří dnů na klubový mejl pošlete své fotky.
S datem a místem kde jste fotili a třeba i s douškou proč
vás to zaujalo (to v případech Rychlovky na jiné téma). Jelikož nemůžu dost dobře kontrolovat
jestli jste opravdu nafotili dané téma v čas tomu určený, nebo jestli máte
fotky z předloňska, bude to na vzájemné důvěře.
Fotky se po těch třech dnech uveřejní a uděláme hlasovačku
o tu která je nejhezčí. A novinkou bude u tohoto projektu
to, že se budou moci zúčastnit i nečlenové klubu. Možná že se jim tu
zalíbí natolik že se z nich členové stanou.

Já doufám že je to pro vás srozumitelné, a že se vám Rychlovky budou líbit.

A jelikož se blíží zajímavé datum tak naše první Rychlovka nese název

NA SVATÉHO MARTINA ....

Počet fotek: 3
Nafotit: 11.11.2015
Posílat: Od 11.11.15 do půlnoci 14.11.15
Kam: na klubový mejl fotografia-klub@seznam.cz


Focení mě naučilo

3. listopadu 2015 v 9:27 | Metteorwa |  rady a nápady
Možná to bude znít divně, ale to co mě v první řadě focení naučilo, je nefotit...Oukej přiznávám, je to trochu přemrštěná formulace. Ale je fakt, že za poslední rok, dva, jsem si začala všímat toho, že fotím o dost méně. Poměrně zásadním důvodem je samozřejmě i náročnější škola, práce, "dospělácké" starosti. Prostě už nejsem puberťačka na střední, co si mohla dovolit trávit hodiny a hodiny focením a další hodiny postprocesem fotek a blogováním o nich.
Ale není to jen tím. Dřív jsem fotila všechno. Doslova. Byla to droga, cokoliv se kolem mě jen mihlo, muselo být vyfoceno. Fotit jsem nepřestala...jen se změnil můj postup. I když mám k dispozici digitál, připadá mi, jako kdybych měla v hlavě vsugerovaný film. Prostě fotím jen to, o čem jsem stoprocentně přesvědčená, že to za to stojí - i tak však mám stále dostatek odpadu. A ty fotky ani tak nejsou o moc lepší, jen jich je prostě míň. Focení mě naučilo být úspornější.