Březen 2012

Jak vyzrát na hloubku ostrosti, když se chcete vyfotit sami?

29. března 2012 v 16:00 | Larone Sharmor |  rady a nápady
Zdravím, rozhodla jsem se s vámi podělit o jeden návod, postaršího data, jelikož začíná být teploučko a hezky, tudíž můžete tasit své foto-zbraně a začít fotit. Že většinou není koho? Tak vyfoťte sebe! :)

Hodně lidí mi píše jak to dělám, že když se fotím sama, trefím se do správné hloubky ostrosti. Tedy, že jsem ostrá a pozadí je ode mě "odpíchnuté". Je to naprosto jednoduché, ale tento návod rozhodně jednoduchý nebyl, tedy byl, jen časově je to trošku náročnější, proto bych ocenila, kdyby jse si jej nekopírovali bez mého vědomí na své blogy/weby, protože se i na něj vzathuje autorské právo, děkuji za pochopení! Pokud budete mít jakékoliv dotazy, klidně pište do komentářů.

Nejdůležitější je správné zaostření a zvolení clony...

V první řadě je důležité zvolit si clonu. Pro takové focení je vhodné fotit na poloautomatický režim Av - tedy režim clony, čas se vám sám dohodí. Já vždy fotím na nejnižší clonu mého objektivu čili 1,8 protože miluji malou hloubku ostrosti. Vy však nemusíte mít 1.8, objektivy mají různé světelnosti... Pokud si správně zaostříte máte vyhráno, ovšem teď se nabízí otázka na co ostřit? Pokud jste někde v přírodě, nejjednodužší je zaostřit si na strom a postavit se vedle něj. Ne, opravdu se k němu nemusíte mačkat jako k příteli/přítelkyni, ale pokojně si od něj můžete odstoupit, avšak, musíte se držet na pomyslné lince, která se vytvořila zaostřením na strom. (Viz. obrázek) Protože když odstoupíte moc dozadu nebo dopředu, už nebudete ostří. (Na první fotografii můžete vidět, že není přesně zaostřeno na stromek, ale bohužel, lepší ilustrančí foto nemám, nicméně na foce pod ní je už zaostřeno správně, tak snad vidíte tu pomyslnou linku.) Foťte na samospoušť, jakmile máte zaostřeno, zmáčkněte spoušť a doběhněte na místo vedle stromku.



Osmý týden (19.2. - 25.2.2012)

27. března 2012 v 17:00 | Avery Moon |  projekt 365
Další týden vám své fotografie představuje Avery Moon, majitelka blogu averymoon.blog.cz.

FOTOGRAFIE Č. 50
19.2.2012
Fotka není moc kvalitní, ale byla jsem ráda, že se mi povedli zachytit ti ptáci, pořád poletovali z větve na větev.



Sedmý týden (12.2. - 18.2.2012)

24. března 2012 v 11:00 | Werča |  projekt 365
Ahoj všem! :) Jsem Werča (werci-world.blog.cz)a tento týden jsem fotila já. Bohužel těch 7 dní nebylo pro mě zrovna nejlepších, většinu času jsem proležela v posteli, nebylo mi zrovna nejlépe. To se odráží i na fotografiích, především co se kvality týče. Ale i tak jsem se snažila vyfotit něco, co se mě ten uričtý den týkalo. Jestli se mi to alespoň trochu povedlo, posuďtě sami ;)

FOTOGRAFIE Č. 43
12.2.2012
Neděle (ostatně stejně jako celý víkend) byla ve znamení léčby a čaje. Léčila jsem hlavně pěkně nepříjemnou bolest v krku a kromě toho na mě k večeru vlezla ještě rýma, takže ten týden začal opravdu velice "pěkně".



Šestý týden (5.2. - 11.2.2012)

20. března 2012 v 17:55 | Fabiana |  projekt 365
Projekt se nám pomalu, ale jistě, začíná plnit hromadou nádherných fotografií! O snímky z tohoto týdne se s námi podělí Fabiana (good-blood.blog.cz).

FOTOGRAFIE Č. 36
5.2.2012
Rýha v omítce na mém stropě, foceno exklusivně přímo z postele. Ruce se mi třásly jako prase, tahle fotka dopadla nejlépe.



Pátý týden (29.1. - 4.2.2012)

17. března 2012 v 11:00 | Leňaca |  projekt 365
Omlouváme se za další menší mezeru v projektu, ale tyto fotografie za to určitě stály. Další týden měla pod palcem Leňaca (www.lenacia.blog.cz) a vy si nyní můžete prohlédnout její skvělé fotografie.

FOTOGRAFIE Č. 29
29.1.2012
Tahle fotka vznikla ve vlaku, doufám, že o mě holčina nevěděla, nerada takhle fotím, ale zkouším co se dá. "Street foto" je jedno ze zajímavých odvětví volné fotografie.


Zadání druhého kola

14. března 2012 v 20:00 | signorina Lily
ZADÁNÍ:
To, co vytvořila příroda, je vždycky lepší než to, co bylo vytvořeno uměle.
(Marcus Tullius Cicero)

První téma pro vás asi bylo těžké, málokdo se zamyslel nad opravdovým významem citátu. V prvním kole byl ústředním motivem člověk, proto jsem v tomto kole zvolila téma z úplně jiného soudku. Můžete s ním souhlasit, ale taky nemusíte.. ukažte to ve fotografii!

UZÁVĚRKA: 31.3.
E-MAIL: fotografia-klub@seznam.cz (předmět: soutěž 2. kolo)

Nezapomeňte v e-mailu uvést svou přezdívku!

Vyhodnocení prvního kola

14. března 2012 v 9:00 | signorina Lily
Omlouvám se, že to trvalo tak dlouho, ale uzávěrka byla akorát během mých prázdnin a tak jsem trochu nestíhala poslat fotografie porotcům.. každopádně jsem ráda, že tolik lidí fotky poslalo a doufám, že v příštím kole to bude ještě více. Na rovinu vám říkám, že všemožné "okecávání" toho, proč je fotografie taková, jaká je a ospravedlňování se, proč že není tak dobrá, mě nezajímá. O tom totiž soutěž není - jednou se přihlásíte, tak si s tím holt musíte poradit. Porotci obdrželi pouze fotografie bez komentářů a také bez jména autora a hodnotili nezávisle na sobě, takže hodnocení je tak spravedlivé, jak jen může být.

Vyhodnocení tohoto kola naleznete v celém článku.

Osmé přijímání

12. března 2012 v 9:00 | signorina Lily |  příjem členů
Jen co jsme otevřeli přihlášky, začaly se na nás valit ze všech stran. Velmi nás těší, že ještě pořád je o náš klub takový zájem, je to výborná motivace, abychom vymýšleli další projekty, soutěže a psali pro vás články. Článek už je rozepsaný dost dlouho a mně se nechce už déle čekat přihlášky totiž přibývají.. takže děkuji Larone, že mi s tím pomohla a snad nebude nikomu vadit, že v některých případech rozhodl jen jeden hlas. Někde je třeba, aby rozhodla anketa.

A ještě nevyřízené případy z minule:
Sussanah de Silva
www.sussanah.blog.cz
V tomto případě rozhodovala anketa a i když to bylo velmi těsné, rozhodnutí je PŘIJATA.

Levenka
www.johnleven.blog.cz
I tady to bylo těsné, ale výsledek se naklonil na druhou stranu, takže rozhodnutí je NEPŘIJATA.

alphabet : B

10. března 2012 v 21:49 | Larone Sharmor |  projekt alphabet


Zdravíčko!
Písmenko Áááá máme za sebou, je tedy na čase vyhlásit písmenko B. Já opravdu pevně doufám, že účast u toho písmenka bude aspoň dvakrát větší, než u A, protože přiznejme si to, najít nebo vytvořit Áčko bylo celkem težké. Tudíž, pokud se vám stává, že když někam jdete a máte ve svém hledáčku předmět, detail nebo kus textu, co vypadá zajímavě nebo jako písmenko B, tak taste fotoaparáty a foťte. :) A pokud se vám to nestává, tak se zkrátka dívejte, stačí jen chtít vidět! :)

Kde hledat inspiraci? Dá se říct, že všude kolem nás. Písmenka můžete najít v různých záhybech, tvarech nebo detailech. Případně, když by jste měli opravdu krizi, experimentujte - například s luminografií. Nebo vyfoťte třeba část graffiti, nebo nějakého zajímavého textu, ale vždy by tam mělo hrát hlavní roli dané písmenko.


ZADÁNÍ
písmenko: B
kam posílat: na e-mail fotografia-klub@seznam.cz (nezapomeňte uvést svou přezdívku, případně i adresu blogu)
do kdy posílat: do 7.4.2012

Jedná se o dlouhodobý projekt, kterého se mohou zúčastňovat členové klubu, ale i náhodní kolemjdoucí, nezávisle na tom, jestli už někdy před tím nějaké písmenko poslali nebo ne. Fotografie můžete libovolně barevně upravovat, ale prosím zbytečně to nepřehánějte - přirozenost nadevše.

písmenko A

10. března 2012 v 14:00 | Larone Sharmor |  projekt alphabet


Zdravíčko!

Měsíc nám uplaval jako voda s tajícím sněhem neskutečně rychle a máme tady první odvážlivce, kteří se rozhodli zapojit do projektu abeceda. Jsou sice jenom čtyři, což je na rozjezd nového projektu málo, ale pevně věřím, že příště přicestuje mnohem více Béček. :) Snad nikomu nevadí, že jsem fotky zmenšila, aby se nám tu dlouho nenačítaly.

Ráda bych upozornila, že můj komentář je zcela bezvýznamný, jelikož rozhoduje anketa, která bude po čas celého projektu spuštěna. Ten, jehož fotografie v aknketě obdrží nejvíce hlasů na konci projektu obdrží drobnost v podobě diplomu a jeho fotografie se zveřejní v celkové foto abecedě. :)

PS: Zadání pro Béčko se tu objeví někdy během dne. :))