Prosinec 2011

Pokročilá retuš - videotutorial

30. prosince 2011 v 21:19 | Larone |  rady a nápady
Zdravíčko.

Dlouho jsem zde nebyla, za což se velmi omlouvám a vím, že jsem tím nejspíše naštvala správkyně klubu a vás, jelikož jsem chtěla rozjet projekt ABECEDA a určitě tu byl frmol, ale nešlo to. Zkrátka a dobře, nebudu to moc okecávat, pokazil se mi počítač a pak už se to se mnou všechno vezlo - nestíhala jsem práci, kterou jsem měla rozdělanou, ale ani na blog a hlavně na Fotografii a fotografování nebyl čas a popravdě ani chuť. Ale jsem zpátky, s novou dávkou elánu a chutí rozdávat rady, radost a co já vím co ještě. :)

Vytvořila jsem pro vás videotutorial, berte jej prosím jako mou omluvu a opožděný vánoční dárek. :) Takhle retušuji a upravuji fotky já a opravdu nikoho nenutím se podle něj řídit, ale budu moc ráda, když jím někomu aspoň z části pomůžu. Návod není nijak dokonalý, ale doufám, že vše pochopíte. :) Omluvte prosím kvalitu videa, je to jeden z mých prvních pokusů o videotutorial. Pokud máte jakýkoli dotaz, ráda na něj odpovím.


Mějte se krásně, dejte mi vědět, jak se vám povedla retuš
a abych nezapomněla, všechno nejlepší a dobré světlo do nového roku!
Larone





Technická poznámka: Doporučuji kliknout na přesměrování na YT a přepnout do HD kvality.

Fujifilm HS20 EXR

28. prosince 2011 v 22:31 | L'Artiste |  technika
Je to půl roku, co jsem dostala foťák Fujifilm HS20 EXR a jsem s ním ohromně spokojená. Bylo to řešení přesně pro mě - není ani moc velký, ale ani příliš malý, nemusí se k němu dokupovat drahé objektivy, ale přesto zvládne fotit jako zrcadlovka. A potěšila mě i cena - asi 8 000 Kč...


Projekt 366 - úvod

17. prosince 2011 v 19:34 projekt 365
Kdo z blogerů-fotografů to nezkusil nebo aspoň nechtěl zkusit? Vytvořit soubor fotografií, nahodilých, neplánových a jednu jedinou z každičkého dne. Náš klub by v tomto ohledu neměl zaostávat, takže od 1. ledna roku 2012 tento projekt zpustíme i v rámci klubu.

Jak to bude fungovat?
Aby se to dalo zvládat, rozdělíme rok na týdny. Každý, kdo bude mít zájem o účast v projektu, vybere si níže týden a v tom týdnu vyfotí každý den jednu fotografii. Všem 7 snímků pak zašlen a klubový e-mail a budou zveřejněny. Takže ještě jednou - vybrat týden, přihlásit se o něj v komentářích (a nejlépe počkat, až to někdo ze správců odpovědí v komentářích potvrdí), vyfotit 7 fotografií, každý den v týdnu jednu, a poslat na e-mail fotografia-klub@seznam.cz.

Pravidla a podmínky:
- Každý si může vybrat kolik týdnů chce, ale nesmí po sobě následovat a nesmí jich být víc jak 8
- Vybírejte termíny hlavně ze začátku, aby v projektu nevznikaly mezery
- Pokud si nějaký týden vyberete, musíte fotografie vyfotit. Můžete je poslat se spožděním (max. měsíc), ale ne neposlat!
- Fotografie mohou být jakékoliv, jakkoliv upravované, ale pouze vaší tvorby
- Pokud vedete na svém blogu tento projekt, můžete klidně použít stejné fotografie i zde

Máte- li o nějaký týden zájem, napište do komentářů o který a budete připsáni do seznamu. Všimněte si, že 30.
a 31. prosinec 2012 jsou samostatně, můžete se hlásit o tyto dny mimo rámec týdne.

SEZNAM TÝDNU:

devátá barva duhy: Hnědá

12. prosince 2011 v 18:00 | signorina Lily |  projekt rainbow
Přestože se nejedná o úplně zimní barvu, stačí se podívat z okna a já jí vidím dost. Zkuste posílat opravdu jednozačně hnědé věci, ať se nám to nekříží s červenu nebo zlatou, ty už jsme měli ;)

Kdo neví o co tu jde, nechť přečte další odstavec!
Pravidla: žádné černobílé, šedivé a ostatní nebarevné fotografie. Chci vidět barvy! Můžete je hledat venku, mezi lidmi, doma, v jídle.. můžete poslat cokoliv. Podmínkou je, aby barvy byly na fotografii původní - snímky, kterým byl barevný nádech dodán až v počítači a původně byly úplně jinak barevné, ty neberu. Samozřejmě můžete barvy podpořit zkontrasněním a podobnými základními úpravami :) Posílejte maximálně 8 fotografií. Můžete doplnit rámeček i podpis. Minimální rozlišení je 500x375px.
téma: HNĚDÁ
kam posílat: na e-mail fotografia-klub@seznam.cz (nezapomeňte uvést svou přezdívku, případně i adresu blogu)
do kdy posílat: do 8.1.2012 (20:00)

Červené variace

12. prosince 2011 v 10:00 | signorina Lily |  projekt rainbow
Omlouvám se, že jsem se o pár dní spozdila, ale před Vánoci je toho na mě ve škole docela dost. Z tohoto důvodu si pro tentokrát odpustím komentář u jednotlivých fotografií, ale jednu jmenovitě zmínit musím, konkrétně hned první fotografii od Anee, protože mě doopravdy oslovila. Nejen námětem, ale i zpracováním, stíny se mi tam moc líbí. Ale povedené jsou všechny fotografie, musím vás pochválit za velkou různorodost námětů, tak se mi to líbí!


Těší mě - Natalie Rayse

10. prosince 2011 v 12:00 | Natalie Rayse (a Kitt C.) |  těší mě
Když jsem se prvně mrkla na blog této slečny zaujal mě, zvláště její fotografická tvorba. Poznejte také tuhle za-svým-si-jdoucí studentku a řekněte: "Těší mě".

Natalie Rayse je moje virtuálne meno. Vzniklo raz pri hraní online pokru, ale to nie je podstatné :) Mám 19 rokov, nedávno som skončila gympel a mojim cieľom tento rok je dostať sa na vysokú školu do Londýna. Na fotografiu samozrejme, preto tento rok nezanedbávam prípravy a chodím na polročný fotokurz akreditovaný ministerstvom školstva SR :)


Těší mě - ramy

3. prosince 2011 v 12:01 | ramy (Kitt C.) |  těší mě
Na blog ramy už nějakou tu chvíli chodím a díky ní jsem se upevnila v tom, že chci fotit na film, a že si musím pořídit lomo foťáček :) Tak se seznamte s další zajímavou osůbkou z Fotografického klubu.

Zdravím Vás!
Tak som si povedala, že už by som sa aj ja mohla predstaviť, tak poďme na to. Volám sa Kristína ale všetci ma volajú Kika. "Fotím" asi 3 roky a tu na blogu sa skrývam pod tajnou identitou, ktorá si hovorí Ramy. Vekovo už patrím medzi tých starších členov tohto klubu, čo sa však v žiadnom prípade neodráža na mojej duševnej zrelosti :D. Ja som totiž ešte stále také veľké decko, márne si nahovárajúce, že kúsok dieťaťa má v sebe každý (a niekto aj kúsok viac ;)).




BARVY - fotografie

2. prosince 2011 v 20:12 | Káti |  téma měsíce
Pomalu cítím, že přichází zima, protože barevné listy se mění pomalu na hnusně hnědé a místo tenisek vytahuju kozačky. Takže jsem se opravdu těšila na krásné barvy fotografií tohoto měsíce a myslím, že jste mě nezklamali. Fotografií přišlo celkem hodně, takže Vám tohle téma zřejmě sedlo..:) Však ohodnoťte samy.
Jako obvykle jsem si dovolila přidat svůj menší komenatář.

Zdenča
Co na to Káti? Nemám co dodat - úžasné. Barvy krásně vynikly a na fotografii snad nenacházím žádný rušivý prvek. Moc pěkné..:)

•Více v celém článku

Téma měsíce: POHODA

1. prosince 2011 v 9:00 | Káti |  téma měsíce
Tolik očekávaný zimní měsíc, měsíc Vánoc, poslední měsíc roku. Jelikož je Prosinec měsícem Vánoce a Vánoce jsou svátky klidu a pohody, bude s tím souviset i následující téma. Jsem zvědavá, jak se toho chopíte, protože i mě napadá pár momentů. Tak snad je stihnu zachytit..:)
Téma zní:

POHODA

Fotky posílejte na e-mail:fotografia-klub@seznam.cz nebo cajankova2@seznam.cz ( v případě, že by to nešlo odeslat na klubový e-mail). Uvádějte přezdívku a adresu blogu. Do předmětu uvádějte - TÉMA MĚSÍCE.

•Fotky můžete odesílat v průběhu celého měsíce, tedy do 31.12.2011 do 20:00 hod

•Připomínám, že fotky mohou posílat, jak členové a správci, tak i náhodní kolemjdoucí, "nečlenové" nebo osoby čekající na příjmutí do klubu. Samozřejmě i ti, kteří přijati nebyli.
P.S. Jelikož absolutně nic nestíhám, bude článek s fotkami minulého měsíce, přidán až dodatečně. Tímto se všem omlouvám..:)