Květen 2011

Ako fotiť s dlhou expozíciou

30. května 2011 v 11:00 | Christine (&signorina Lily) |  rady a nápady
Přestože toto není moje rubrika, rozhodla jsem se tento pěkný článek, který nám přišel, zveřejnit, protože věřím, že mnohým z vás může pomoci. Doufám, že to nebude Kitt c. vadit, ale měla jsem volnou chvíli. Autorkou příspěvku, které tímto moc děkujeme, je Christine z blogu www.abm.blog.cz!

Dnes by som sa s vami rada podelila o pár trikov s fotoaparátom. Pre skúsenejších je to viac menej jasné, no možno nezaškodí si čo to zopakovať a pre tých, ktorí nad takýmito fotkami stále dumajú, objasním tento ľahký trik.

Celé je to o správnom využití dĺžky expozície - teda o tom, koľko sekúnd bude váš objektív otvorený a bude snímať fotku. Jednoducho povedané ;)

Nejaké fotky na ukážku:
Pri tomto pokuse bol expozičný čas nastavený na 10 sekúnd, pričom clona bola F/20 a ISO 100. Chalan sa snažil sedieť bez pohnutia a pán profesor mu krúžil okolo hlavy so svetlom (namiereným do objektívu).

Tip: Čím dlhšiu expozíciu máte, tým objektív zachytí aj viac svetla - čiže si musíte zvýšiť clonu, aby vám nevznikla biela fotka.

Alebo ďalší príklad:
Toto je môj obľúbený "trojhlavý muž". Expozícia bola rovnaká - 10 sekúnd, no tentoraz sa hýbal sám model a nikto mu nerobil svetelné efekty.

Tip: Je dobré rátať si sekundy a hýbať sa rovnomerne - aby ste neurobili tú istú chybu ako ja na tejto fotke, že model bude v jednej chvíli dosť výrazný a v druhej polohe iba rozmazaná čmuha (ako je tu tá stredná hlava).

Na záver by som sa chcela poďakovať čitateľom, ktorí vydržali až sem na koniec. Dúfam, že aspoň niekto sa priučil niečomu novému, ak by ste mali nejaké takéto hókusy-pókusy, rada vaše fotky uvidím :) A musím samozrejme poďakovať aj týmu na fotografia.blog.cz, že mi umožnili napísať sem článok :)

čtvrté přijímání

29. května 2011 v 15:20 | signorina Lily & Káti |  příjem členů
Už je to tady zase. Fronta horlivě čekajících na příjetí se opět prodloužila a tentokrát si na pomoc vezmu Káti, s níž vám představíme nové členy našeho klubu. Bohužel se nám tu objevil i někdo, kdo vydával tvorbu jiných za svou.


Těší mě -Luci-e

28. května 2011 v 12:00 | Kitt C. |  těší mě
Na začátek jen jedna technická. Článek Těší mě bude vycházet jednou týdně (nejspíš v sobotu), takže se nedivte, pokud po odeslání e-mailu nebude váš článek ihned uveřejněn. Díky :)
Níže se vám představí divně obyčejná, či obyčejně divná Luci-e sídlící na blogu luci-zeli.blog.cz

Těší mě - Gabriella

21. května 2011 v 21:47 | Kitt C. |  těší mě
Tak jsme se rozhodla něco sesmolit:) Předem se omlouvám jestli tam mám chyby, sice jsem to po sobě kontrolovala, ale beztak se tam ještě něco najde:) Gabriella
Odě dneška máte tu možnost lépe se seznámit s dalším členem Fotografického klubu a to s "namyšlenou a zlou" Gabriellou.


Těší mě - rozhovor s Lily

14. května 2011 v 20:19 | Kitt C. |  těší mě
Jako oběť pro první "těší mě" jsem si vybrala signorinu Lily. Právě jí napadlo založit tenhle klub, takže by jste se o ní měli všichni něco dozvědět. Ochotně odpověděla na několik otázek, začtěte se níže ;)

Myslím, že bychom měli začít pěkně od podlahy. Jak tě vlastně napadlo založit Fotografický klub na blog.cz?
Jak mě to napadlo? Budu se o tom muset trochu rozepsat, aby mě každý správn pochopil :) Fotografování je moje vášeň a podobně ráda píši blog, přestože mu nevěnuji tolik času. Mám ráda, když se na mé fotografie někdo podívá a zkritizuje je (nebo pochválí :D) a stejně tak se já ráda dívám na fotografie jiných. Dnes už dávno není fotografie někde v pozadí, naopak se dostává do čela výtvarného umění. Stejně tak na blog.cz mnoho lidí zveřejňuje své fotografie. A protože takoví lidé také rádi komunikují, potřebují nějaký klub, nějaké místo, kde by to mohli dělat. Mnozí budou namítat, že takové kluby jsou, jenže já myslím, že takový není žádný. Všechny tyto kluby dávají prostor všem, kdo něco tvoří, ať je to ckoliv. Fotografie zde není prioritou a lidé se o ní ani moc nepoučí, nezlepší a ne každého tam zajímá. A to je to, co dalo vzniknout našemu klubu. Je to taková odnož všech různých klubů, ale pouze pro fotografy (tím myslím každého, kdo rád fotografuje, nemluvím zde o profesionálech).


Kdy jsi poprvé přičichla k fotografování a kdy tě uchvátilo?
Poprvé jsem fotografovala svojí oblíbenou barbie, takže už to ani nepamatuji - zůstaly mi po tom jen negativy, které nestojí za vyvolání. Ale opravdu mě to chytlo, když mi bylo asi dvanáct/třináct a půjčila jsem si od taťky docela slušný digitální foťák. Bylo to na chalupě a mě se povedlo vyfotit modráska, jak sedí na kopretině. Hned pak uletěl. A tehdy se mi zalíbilo, že můžu navěky zachytit něco, co přestane, skončí, zmizí.. nebo uletí.

Takže když jsi byla malá, fotilas kinofilmem. Vrátila ses k němu i někdy později?
Nedávno jsem si pořídila zrcadlovku na kinofilm a minulý týden pořídila i ten film, takže v nejbližší době to plánuji znovu zkusit. Chci se naučit i sama vyvolávat, tak jsem na to zvědavá :)
Čím ti "klasika" učarovala?
Ani nevím.. možná tím, že z toho dýchá stáří, protože dnes už je vše o navolení čudlíků a pak všechno upravíte v počítači a všechny snímky jsou dokonalé. Fotím digitálně, upravuji v programech, ale chci okusit to pravé "umění fotografie". Mám pocit, že čím vyspělejší je technologie, tím více se jí využívá, aby snímky vypadaly jako když ta technologie nebyla - např. černobílá fotografie, "umělé" polaroidové snímky a jiné.

Odpoutejme se od fotografování.. Už víš, kam budou směřovat tvé kroky po gymnáziu?
Možná se tou otázkou k fotografování zase vracíme.. jenže to je spíš takový.. sen. Nevím, popravdě, ještě nevím. Rozhodně na vysokou, ale kam, to ještě rozmyšlené nemám :)


Představuješ si něco s fotografováním? Myslíš si, že by bylo těžké uchytit se v dnešní době, kdy je fotograf - profesionál téměř na každém rohu?
Ano plánuji něco s fotografováním a zároveň hledám pro mě zajímavou alternativu v případě, že to nevyjde. Myslím si, že je určitě těžké uchytit se v oblasti umělecké, i když nejspíš je těžké uchytit se všude, ale jsem ochotná dřít až do padnutí :) Bavily by mě ateliérové fotografie, ale i reportáž, doma i v zahraničí. Možná to souvisí s mou zálibou v cestování. Kdybych měla finační prostředky, projezdila bych třeba celý svět (s kompletní fotografickou výbavou, samozřejmě :D).

Jaká země tě asi nejvíce láká? Máš radši Evropu, nebo větší exotično?
Nejvíce mě láká Nový Zéland. Kvůli.. úplně všemu. Pocházejí odtamtud ty nejkrásnější scenerie z mého oblíbeného filmu, příroda je tam okouzlující, bez jedovatých pavouků dokonce. Chci vidět kivi! :D Kromě toho tam stále žijí původní obyvatelé svým starým způsobem života, to mě opravdu zajímá. Ale ráda bych viděla i některé části Ameriky, Rusko a ještě párkrát se podívala do Řecka, přestože už jsem byla na několika tamnějších ostrovech. Kromě toho chci zažít pobyt v Paříži, jak se říká "na vlastní pěst". Absolvovala jsem dva zájezdy s průvodcem a toto město mě tak uchvátilo, že bych si ho ráda prošla sama a zašla i do těch nejzapadlejších koutů a viděla pravý francouzský žiivot.


Jak ses dostala ke sbírání kroužků na klíče a létajících talířů?
Kroužky jsem sbírala někdy ve třetí tříde, ani nevím proč. Pak jsem přestala a nedávno zase začla. Můj svazek klíčů čítá sice jen tři klíče, ale spoustu serepetiček okolo, včetně prázdných kroužků. Je to fajn, takhle velkou věc těžko ztratíte a zároveň se dá použít jako velice účinná zbraň. S těmi létajícími talíří to začalo, když jsme jeden dostali v taneční soutěži a nikdo ze skupiny ho nechtěl. Já doma sice jeden měla, ale vzala jsem si ho a řekla si, že si je budu vozit z různých míst jako připomínku. Bohužel, není to zrovna věc, kterou mají všude.

Co bys chtěla vzkázat všem členům Fotografického klubu, všem kolemjdoucím a jiným fotografům?
Aby se nevzdávali svých koníčků, snů a tužeb a šli si za tím, co chtějí. Je-li tím něčím fotografování, mohou začít tady u nás ;)







Třetí přijímání

14. května 2011 v 11:38 | signorina Lily & Lilly |  příjem členů
Přihlášky přibývají a máme tu další várku nových členů do našeho klubu! Tentokrát padlo i nějaké negativní rozhodnutí, které jsme ovšem nemyslely špatně a věříme, že se autor polepší. Nové členy vítáme a doufáme, že se jim tady u nás bude líbit :)

více v celém článku->

druhá barva duhy: Oranžová

9. května 2011 v 15:30 | Lily |  projekt rainbow
První kolo máme za sebou a na téma fialová, které jsem pokládala za obtížné, mi přišla hromada nápaditých snímků, podívejte se do článku pod tímto, pokud jste je ještě neviděli. Jsem za to moc ráda, byli jste skvělí! Doufám, že vám to v tomto kole vydrží, protože přicházím s barvou, která také není všude. Těším se na vaše příspěvky!

Kdo neví o co tu jde, nechť přečte další odstavec!

Pravidla: žádné černobílé, šedivé a ostatní nebarevné fotografie. Chci vidět barvy! Můžete je hledat venku, mezi lidmi, doma, v jídle.. můžete poslat cokoliv. Podmínkou je, aby barvy byly na fotografii původní - snímky, kterým byl barevný nádech dodán až v počítači a původně byly úplně jinak barevné, ty neberu. Samozřejmě můžete barvy podpořit zkontrasněním a podobnými základními úpravami :) Posílejte maximálně 8 fotografií. Můžete doplnit rámeček i podpis. Minimální rozlišení je 500x375px.
téma: ORANŽOVÁ
kam posílat: na e-mail fotografia-klub@seznam.cz (nezapomeňte uvést svou přezdívku, případně i adresu blogu)
do kdy posílat: do 9.6.2011

Zapojit se mohou členové, správci, ale i náhodní kolemjdoucí. Fotografie můžete zveřejnit na svém blogu dříve, než vyjdou v hromadném článku tady na klubových stránkách. Můžete zasílat i fotografie starší dnešního data, ale v tom případě do e-mailu připište stáří fotografie. A tu roztomile barevnou ikonku si společně s odkazem na klub můžete ke svému článku s fotografiemi připojit.

Fialové variace

9. května 2011 v 11:00 | Lily |  projekt rainbow
Měsíc utekl jako voda a první kolo duhového projektu máme za sebou. Vzhledem k tomu, že se jednalo o začátek projektu a barva byla poměrně těžká, mi přišlo celkem 33 fotografií, což je skvělé! Všem moc děkuji a doufám, že příště jich bude ještě víc! Všechny fotografie jsem zmenšila a ořízla, doufám, že to nikomu nevadí :)

Dole jsem vložila anketu, která se uzavře 16.5. Můžete zde vybrat nejpovedenější fotografie. Fotografie s nejvíce hlasy bude umístěna do menu místo černého obdélníčku a autor dostane malé ocenění, jakýsi diplom, který čeká i pro druhého a třetího nejoblíbenějšího fotografa návštěvníků. Nemusím snad připomínat, že fotíme pro radost, takže si na shánění hlasů nehrajeme ;)

Ke každému jsem dovolila malou poznámečku, snad prominete :)

Fotografie v celém článku ->

Jak vytvořit 3D fotografie

6. května 2011 v 11:00 | Lily |  rady a nápady
V dnešní době se pomalu každý nový film od animáku po horor točí ve 3D za pomoci speciální techniky a ani fotografie není v tomto ohledu pozadu. Přestože jsem v tomto teprve začátečník, podělím se s vámi o své poznatky a ukážeme si, jak vytvořit působivou trojrozměrnou fotografii s pomocí obyčejného fotoaparátu a programu, který nejdůležitější práci udělá za nás, aniž bychom museli obrázky spojovat sami.


Pro přečtení návodu otevřete Celý článek ->

Téma Měsíce: LÁSKY ČAS

1. května 2011 v 14:00 | Káti |  téma měsíce
"Byl pozdní večer - první máj -
večerní máj - byl lásky čas.
Hrdliččin zval ku lásce hlas,
kde borový zaváněl háj.
O lásce šeptal tichý mech..."

Zdravím všechny členy i náhodné návštěvníky :) Zimu už konečně vystřídalo jaro a dnešní den je nám znám, hlavně díky básni K.H.Máchy - Máj, jako "lásky čas". Ano, prvávě první máj je od nedávna tímto slovním spojením nazýván. Jelikož nám tento den nepřináši jen lásku a pohodu, ale zahajuje také nádherný měsíc - Květen, je pravý čas vyhlásit první fototéma měsíce tohoto klubu.
Rostliny kvetou, ptáci cvrlikají a my odhazujeme zimní bundy. Při těch všech radostných věcech a provoněném okolí se v každém z nás také probouzí jaro a tím pádem i láska. A to nemluvím jen o lásce k opačnému pohlaví, protože milovat můžeme cokoliv.. Tohle vše vám má být inspirací a malou nápovědou, jak zpracovat legendárně první téma měsíce tohoto klubu...a to zní:

LÁSKY ČAS

  • Je na vás, jak to pojmete. Čím originálněji, tím lépe - samozřejmě. Foťte cokoliv, když vám to bude připadat vhodné k tématu. Jen, prosím, neposílejte fotky, které jsou absolutně mimo téma..!!
  • Fotky posílejte na e-mail: fotografia-klub@seznam.cz. Uvádějte přezdívku a blog (pokud máte, pokud ho chcete uvést). Do předmětu pište "TÉMA MĚSÍCE"
  • Na poslání fotky máte měsíc. Tedy fotky posílejte do 31.5.2011 do 24:00 hod.
Těším se na vaše nápady a originální příspěvky..

*Na veškěré dotazy ráda odpovím..:)